Позивамо све православне хришћане на стојање у Истини, на покајну молитву и јединство око своје Свете Мајке – Светосавске Истински Православне Цркве. Духовни препород сваке људске душе и друштва у целини могућ је само кроз покајање и саборно учешће свих нас у Телу Христовом, у Коме дејствује Дух Свети – Дух Истине и Љубави. Губитак истинске саборности у друштву води ка губитку причасности Телу Христовом, ка губитку дејства благодати Духа Светога на то друштво. Благодатно дејство могуће је само кроз Истинску Цркву Христову. Схватајући то, савремени пали свет, руковођен непријатељем нашег Спасења, покушава да Истинску Цркву замени духовним сурогатима и лажним црквама. Стога за Православног Хришћанина ништа не може да буде важније од правог препорода кроз Истински Православну Цркву, чисту Невесту Христову, која чува верност свом Небеском Женику. Изван Цркве немогуће је истинско духовно исцељење и препород појединца и нације.

субота, 19. април 2025.

ВЕЛИКА СУБОТА

У гробу телом, у аду душом као Бог, у рају са разбојником, и на Престолу био си, Христе, са Оцем и Духом, све испуњавајући Неописиви

У дан овај, празнује се погреб Исуса Христа, и силазак Господов у ад. Скинувши пречисто тело Спаситељево са крста, и обвивши га платнима натопљеним мирисима по обичају Јудеја, Јосиф и Никодим га положише у нову камену гробницу, у врту Јосифовом који се налазио у близини Голготе. Потом, на врата гроба навалише велики камен. Чину том, тј. погребу Христовом, присуствовале су и Марија Магдалина, и Марија мати Јаковљева и Јосијина. Првосвештеници, и фарисеји, знали су да je Христос прорекао своје Васкрсење, али у то нису веровали, и бојали су се да Апостоли на украду тело Господње, и не кажу народу да је он, из мртвих, васкрсао, те су зато од Пилата измолили војничку стражу, коју су поставили крај гроба, а сам гроб запечатили, па тако - свим тиме - дали истини нову потврду.

На Литургији у данашњи дан, која се свршава касно поподне (пред вечер), Црква већ почиње да претпразнује Васкрсење Христово променом тамних свештеничких одежди, после читања Апостола, у светле (беле) и читањем Јеванђеља о Васкрсењу Христовом.

По старом обичају, верници су после свете Литургије, која треба да се заврши иза заласка сунца — обавезни да остану у храму до наступања Светлог Празника, и да време проведу у читању Дела апостолских, због чега се, на крају Литургије Св. Василија Великог, освећују хлеб и вино ради давања народу.

Православни Светачник , јеромонах Хризостом Хиландарац, Београд, 1989.



Нема коментара: