Позивамо све православне хришћане на стојање у Истини, на покајну молитву и јединство око своје Свете Мајке – Светосавске Истински Православне Цркве. Духовни препород сваке људске душе и друштва у целини могућ је само кроз покајање и саборно учешће свих нас у Телу Христовом, у Коме дејствује Дух Свети – Дух Истине и Љубави. Губитак истинске саборности у друштву води ка губитку причасности Телу Христовом, ка губитку дејства благодати Духа Светога на то друштво. Благодатно дејство могуће је само кроз Истинску Цркву Христову. Схватајући то, савремени пали свет, руковођен непријатељем нашег Спасења, покушава да Истинску Цркву замени духовним сурогатима и лажним црквама. Стога за Православног Хришћанина ништа не може да буде важније од правог препорода кроз Истински Православну Цркву, чисту Невесту Христову, која чува верност свом Небеском Женику. Изван Цркве немогуће је истинско духовно исцељење и препород појединца и нације.

уторак, 3. јун 2025.

О небеском блаженству монаха - Јављање Св. Цара Константина Преподобном Пајсију Великом

Зажелевши, дакле, да га и ја видим (каже преподобни Јован Колов, у Житију Преп. Пајсија Великог), пошто је било могуће да и на основу његовог погледа само уживам божанску благодат, отидох к њему, и пре него што сам куцнуо на врата његове келије, чух га да разговара са другим човеком, па устежући се да куцнем, стајао сам напољу; мало сам, међутим, изазвао шум; пошто је то часни отац чуо, изађе напоље и видевши мене, сав радостан загрли ме и целива; тако и ја њега. 

Потом, улазећи заједно у његову келију, и не видећи никог другог, био сам у недоумици и размишљао: ко је, дакле, био онај који је малопре разговаpao ca Преподобним? Па разгледах и једну и другу страну не бих ли некога угледао. А он ме упита: Зашто гледаш ту и тамо и питаш се као да си угледао неку необичну ствар.« И ја му одговорих: Па заиста нешто чудно видим, и нашав се у недоумици не знам шта да кажем, јер малопре чух глас другог човека који је разговарао са тобом, а сада не видим никог другог па не знам шта је то? Зато молим твоје преподобије да ми откријеш ту чудну тајну. А божаствени отац ми рече: О, Јоване, чудну тајну хоће Бог данас да ти открије, а ја треба да ти откријем љубав коју према нама има његова благост. Најдражи од пријатеља! овај кога си чуо да разговара са мном био је велики Константин, први цар Хришћана, а сишао је с неба, послат од Бога, и рече ми: "Блажени сте ви који сте се удостојили да имате посебан начин живота, јер заиста ваше ревновање за такав ваш живот привлачи блаженство од Спаситеља." А ја, рекавши њему: "Па ко си, господине мој, ти који то кажеш и много блаженим сматраш нас монахе?" И добих одговор: "Ја сам велики Константин. Сишао сам с небеса да бих ти открио славу коју уживају монаси на небесима, и блискост и смелост коју имају према Христу: зато те сматрам блаженим, о Пајсије, јер их подстичеш на тај свештени смер подвизавања; а себе укоревам и оптужујем зашто нисам живео тим највеличанственијим поретком монаха, и не подносим штету коју због тога добих". Поново рекох ја њему: "Зашто, о чудесни, оптужујеш себе? Зар ти не уживаш ону вечну славу и божанску светлост?" Одговори ми: "Да, уживам је, али немам смелост монаха, нити исти удео са њима, јер гледах душе неких монаха које, одвојивши се од тела, летаху као орлови и с великом храброшћу узлетаху на небеса, а противнички одред демона се уопште није усуђивао да им се приближи; затим сам гледао како су им се отварала врата неба и улажаху унутра, и појављујући се небеском Цару, прилазили су са великом смелошћу Божјем престолу. Због такве, дакле, вредности дивећи се ја вама монасима, сматрам вас блаженим, а себе оптужујем што се нисам удостојно да примим такву одважност, и камо среће да сам хтео оставити привремено царство и царску одећу и круну па да постанем сиромашан и да облачим ветху одећу и да прихватим све остало што тражи монашко уређење. А ја опет рекох: "Добро кажеш све то, о најблаженији царе, и тиме нас тешиш, али судови Бога нашег треба да су такви, и није праведно да друкчије кажемо за божанско правосуће, јер Праведни Судија све по правди даје, свакоме према вредности; према труду даје и плату свакоме. Твој живот није имао исти труд, нити је био сличан животу монаха, јер ти си имао жену - свог помоћника, своју децу, своје слуге, и разна уживања и одмарања, док монаси, презревши све сласти и радости овога живота, примише Бога уместо свих добара света и Њега имаше за радост и своје богатство, а као наслада и велико уживање било им је то да чине што је Њему угодно, па су, по Апостолу, били сироти, угњетени, злопаћени. Стога је теби царе немогуће да постанеш раван са њима." У часу док смо ми о томе говорили, дошао си и ти, брате мој Јоване, а он одмах узлете на небеса. Зато сада кад си отворено сазнао преко ове тајне колико добара дају трудови подвига, учврсти братију. Чувши то, ја Јован, велику захвалност дадох Богу, а затим разговарајући дуго са божаственим Пајсијем, вратих се своме дому радујући се и поносећи се.

Овај догађај преузет је из великог житија Светог Пајсија Великог, објављеног у „Неон Еклогиону“, збирке бројних пуних житија светаца, одабраних из многих и разноврсних књига и преведених на поједностављан начин од стране светог Никодима Агиорита.

Нема коментара: