Српска Истински Православна Црква сматра се неодвојивим делом Српске Православне Цркве и њеним канонским наследником након што су архијереји Београдксе патријаршије отпали од Православне вере, сарадњом са безбожном комунистичком влашћу (сергијанизам), уласком у општење са новокалендарским расколницима (и новопасхалцима), прихватањем свејереси екуменизма (религија Антихриста) речју и делом, органским чланством у Светском савету цркава, које подразумева активно учешће у екуменистичким молитвама и богослужењима са јеретицима и другим нехришћанским религијама, огрешујући се на такав начин о Правила Светих Aпостола, Васељенских и Помесних Сабора и Светих Oтаца. Богохулним исповедањем да православни хришћани верују у истог Бога са богопроклетим Јудејцима и богомрским Мухамеданцима, што представља дрско одрицање од Сина Божијег Исуса Христа.

субота, 2. август 2025.

Данас је храмовна слава првог исповедништвом овенчаног, а сада од екумениста окупираног светогорског манастира

Светогорски Свето-Илијински скит налази се на североистоку полуострва Атос

Скит[1] Св. пророка Илије је основао преподобни Пајсије Величковски са руско – молдавским монасима у 18. веку, у време успона руског монаштва на Атосу. Налази се недалеко од манастира Пантократора. Од самог настанка скит је био насељен монасима из Русије и Молдавије, а после прогона исповедничког зилотског руског братства у њему бораве искључиво грчки монаси.

Прогон свих светогорских монаха зилота који је покренуо новопостављени цариградски патријарх Вартоломеј (Архонтонис) званично је започет прогоном монаха Илинског скита маја месеца 1992. Године.

Иконостас главног скитског храма Светога Пророка Илије 


Монаси Светоилијинског Скита Светог као верна чеда исповедничке Руске Заграничне Цркве којој су изворно припадали, још су од 1957. г. престали да помињу име Цариградског патријарха, под чијом се влашћу налази Света Гора, као знак протеста против јереси екуменизма који је он отворено проповедао како речју тако и делом. Иако су после смрти патријарха јеретика Атинагоре многи Светогорци поново почели да помињу име цариградског првојерарха, Илински скит је остао доследан својој исповедничкој позицији видећи да се у курсу Цариграда баш ништа не мења.

Братија Илијинског скита на челу са игуманом Николајем (+1973)

Старац Никодим Каруљски са делом братства Свето-Илијинског скита испред улаза у главни храм

Светиња Свето-Илијинског скита - икона Мајке Божије Тихвинска - Плачућа. Монах са зеленим епитрахиљем је Архимандрит Серафим игуман скита

Од 1985. год. почели су све јачи притисци на архимандрита Серафима (Бобича), руског заграничног монаха руско-америчког порекла који је обновио скит 1970. г. са својим братством. Дана 20. маја 1992. г. у Скит Светог Пророка Илије изненада је упао велики број полицајаца, јеромонаха и монаха предвођених патријаршијским егзархом епископом илиупољским Атанасијем. Од оца Серафима и осталих отаца скита тражено је хитно да прихвате помињање патријарха Вартоломеја или да одмах напусте Свету Гору. Монаси су одбили захтев питајући да ли постоји нека одлука цивилних власти за њихово протеривање. Свакако, писмена одлука није постојала. Ипак затражили су три дана да спреме ствари, међутим дато им је ни више ни мање него петнаестак минута да са собом понесу само најпотребније. Потом су сви смештени у полицијски џип, одвезени до Кареје, а одатле у Дафни. Тамо их је чекао полицијски глисер који их је искрцао у Урануполису где су остављени на улици. Одмах по избацивању Светоилијинског братства у скит су се уселили грчки монаси из Пантократоровог манастира уз видно присутне полицијске снаге које су обезбеђивале безакону узурпацију манастира. Случај истеривања по кратком поступку и прогонства целокупног братства скита св. Пророка Илије у мају 1992, никада није решен на грчким судовима.

Сведочанство руског заграничног протођакона Германа Тринадцатаго: "Подсетимо се и трагичне историје Илинског скита, где се донедавно подвизавала група заграничних монаха. То је било једино преостало упориште Заграничне цркве на Светој Гори. Скит, заправо огроман и богат манастир (у свом златном добу, тамо се подвизавало преко четири стотине монаха), насилно нам је одузет 1992. године, наши монаси насилно протерани, а раскошна ризница опљачкана. Очевици су испричали како су се неколико дана након варварског заузимања могли видети делови скупоцених црквених одежди, наруквице, орари и други црквени предмети разбацани дуж оближњих шумских стаза, очигледно испуштени од брзоплето бежећих монаха који су пљачкали руску имовину... Добро се сећам посебне топлине која је зрачила из овог скита, који је основао Свети Пајсије Величковски. Сећам се да сам пио воду из бунара који је он ископао својим рукама. Тамо као да је време стало и да се никада нису догодиле револуције нити било каква тешка времена. Био сам враћен право у деветнаести век. Пријемна соба, где је у стара времена игуман примао угледне госте, била је украшена импресивним портретима руског цара и иконама у раскошним оковима. Како нам је речено, царски портрети су нестали и замењени су портретом патријарха Вартоломеја. Нови власник! А замислите само ризницу! Било је чак и непријатно и са страхопоштовањем додирнути одежде из времена царске Русије, направљене од богатог броката са златним везом, баш као оне у музеју Кремља..."

На улазу у руски Илински скит, постављен је огроман у мермеру уклесан грчки натпис поред кога се победнички вијоре грчке заставе...

Прогнани игуман Свето-Илијинског скита, архимандрит Серафим (♱2020.)

У Илинском скиту је Руска Загранична Црква 1988. године канонизовала преп. Пајсија Величковског, оснивача Илинског скита.



[1] Руски манастири новосаграђени на Светој Гори током 18. века иако у потпуности имају форму и уређење светогорских манастира, а некада су и вишеструко већи од многих грчких манастира, без обзира што по уређењу нису скитови, од  Грка никада нису добили право на статус манастира већ су принуђени да се воде као скитови.

Нема коментара: